czyli ostatnio przeczytałam książkę.

niedziela, 26 lutego 2012

32. "Tam gdzie Ty" - Jodi Picoult

11:34 Posted by Kasia No comments
W swojej najnowszej książce, Jodi Picoult opisuje życie Zoe Baxter, desperacko pragnącej dziecka muzykoterapeutki. Rozwód, nowa miłość, kontrowersyjny proces o prawo do zamrożonych w czasie małżeństwa zarodków, a gdzieś w tle walka pomiędzy postawami konserwatywnych chrześcijan i homoseksualistów - to wszystko, wraz z lekkim piórem autorki czynią tę powieść wciągającą. Kartki przewracają się w szybkim tempie, a akcja wciąga, ale... No właśnie, jest całkiem sporo tych "ale".

Największym mankamentem "Tam gdzie Ty" jest spłycenie problemu konfliktu pomiędzy Kościołem, a osobami homoseksualnymi. Nietrudno zgadnąć, po której stronie konfliktu opowiada się autorka, co samo w sobie może nie jest jeszcze najgorsze, ale idealizowanie, wręcz uświęcanie związków między osobami tej samej płci. Po drugiej stronie brak jakichkolwiek pozytywnych bohaterów, wszyscy bez wyjątku są zaślepionymi nienawiścią "konserwami". Oczywiście, koniec końców jeden z bohaterów się "nawraca", ale tylko po to, by umożliwić autorce zakończenie książki cukierkowym i pozostawiającym ogromny niedosyt banałem.

Pomimo że przeczytałam "Tam gdzie Ty" szybko i z dużą dozą przyjemności, znalazłam tam wiele rzeczy, które mi lekturę utrudniały. Przeczytawszy zachwycające "Bez mojej zgody" spodziewałam się czegoś dużo lepszego.


7/10

0 komentarze:

Prześlij komentarz